Jag v.s Bianca

Idag har jag;

-försökt städa

Idag har Bianca;

• klättrat på alla stolar
• rivet sönder massa hushållspapperet
• ätit kattmat
• tvättat sitt hår med kattens vatten
• suttit i soffan, hasat sig fram med underkroppen så hon kunnat lägga benet på soffbordet, så hon åkte ner med ändan och fastnade som ett V.
• krypt in där man förvarar plåtar
• tuggat på snorpapper
• dragit loss en träbit från vår fina hallspegel
• har fört mitt ansikte mot hennes hals för att jag ska kittla henne(15 min)
• sagt mingu 100 gånger och mamma 3 gånger
• spenderat för lång tid, i för många omgångar, med att vilja torka mig i ansiktet med hennes snoriga papper
• lärt sig att öppna barnlåset till TV-bänken
• "hjälpt" mig med att dra ner all nytvättat tvätt från tvättstället

Det känns som hon vann, alltså..


Min dag handlar inte om Carpe Diem längre, det är Carpe Bianca som gäller



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0