Att städa med en virvelvind...!

Bianca är rörlig. Alldeles för rörlig.

När jag försöker städa, hinner jag knappt sätta in ett glas i diskmaskinen.

-"nej Bianca. Du får inte klättra upp på bordet"

Lyfter ner henne, kör denna processen 100 gånger på varje stol.

-"nej Bianca, riv inte sönder hushållspapperet"

-"nej, hoppa inte på stolen"

-"nej dra inte i tapeten"

-" nej, ät inte på dina snorpapper"..

-"nej, nej, nej"


När jag säger "nej" till Bianca, så tittar hon på mig med så pliriga ögon att man måste skratta. Inget får man gjort.

Det värsta är, jag tycker ju att hon är så fantastiskt rolig. Jag försöker se sträng ut.

Men hur kan man vara sträng när hon svarar mig genom att le, säga något oförklarligt, och gör smackande pussljud till mig?

Hur. Gör. Man??

-" fy Bianca, aja baja!"

Bianca kastar en slängkyss tillbaka.

Och hur i hela friden, kan hon, varje gång, hitta på exakt dom hyssen, som gör att jag inte kan göra något annat under tiden.

Har dom en inbyggd radar? Som visar precis vad dom inte får göra?

Hur kommer man ifrån att hon är rolig? Hur blir man sträng?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0