Nya prioriteringar.

Ja asså...

Detta med att vara förälder skakar om ens prioriteringar totalt. Saker som man inte ens funderat över innan, är viktigast i världen nu, och tvärtom.

Man blir lite av en tant. Jag har börjat lyssna på talböcker, jag pluggar in ipoden i en högtalare och ligger i badet, med mitt kaffe, i nästan två timmar. Det skulle jag aldrig gjort innan. Nu värderar man den vardagslyxen tusen gånger mer.

All form av någorlunda egentid, som gör att man stannar på dom vuxnas sida, det som utesluter barn och bara handlat om mig och oss har blivit så viktigt, det man tagit för givet innan.

Detta har resulterat i att jag alltid har med mig en kopp kaffe in på toan. Ibland sätter jag mig bara på toan, utan att kissa, för att bara i lugn och ro få dricka mitt kaffe.

Nu har jag en annan form av egentid, är på jobbet, sitter på min rast, i lilla skjulet och kedjeröker, som alla vi rökare gör nu efter rökförbudet.

Jag längtar iofs gränslöst mycket efter Danne och bianca, men det är skönt att vara tillbaka på jobbet, vara Allek, inte mamma, bara Allek:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0