Sura och bittra morsor!

Så härligt väder idag, nästan helt vindstilla och så friskt.

Idag körde jag och Bianca och lämnade Danne på jobbet. Därefter stack vi ut en runda till EKO för att fördriva tid och köpa smörgåspapper. Sjukt vad mycket fina huldare sär fanns, mycket skit med. Köpte enhet förutom snörgåspapperet då och torkade fikon, då jag ska till Ullared på torsdag:)

Vi gick drygt en timme i affären, Bianca var en riktig stjärna, smilade till alla, pekade, pratade i telefon, den ungen är inte mycket till problem.

När vi var färdiga åt Bianca en kokt korv och jag drack kaffe. Underbart och mysigt. Där satt en massa andra
Morsor med sina barn, varför ser mammor alltid så sura och allvarliga ut?

Jag såg en sak på "Oprah", som faktiskt fastnade.

-" visar du att du blir glad när ditt barn kommer in i ett rum?"

Och ja, där får man sig en tankeställare, hur viktigt det är, och förresten så känns allt bättre om man kan pressa fram ett leende.

Precis lagat tortellini med tonfisk och ärtor till Bianca.
" men Bianca, SLUTA kasta maten" (ligger på golvet och plockar upp mat) "nej men kasta inte maten."
(får en tortellini i pannan)
(se glad ut, le mot ditt barn)
"men det var väl onödigt att kasta det på tapeten?"
(andas, aaaandas)
(Bianca flinar)
"vill du ha lite mjölk?"
"Meen sluta att spotta ut mjölken"
(jag rycker frenetiskt i mitt hår)
"men Bianca, EN gång kan vi väl äta civiliserat?"
( Bianca börjar prata i telefon(läs hand!)
"Så nu ignorerar DU MIG? Vad har jag gjort då?"

Men åter till morsorna. Jag FÖRSTÅR att det ibland är jäkligt svårt att hålla leendet på plats, barn vet eeexakt vilka knappar dom ska trycka på.

(Bianca kastar mig en slängkyss)

Tänk på alla roliga stunder man har TACK VARE sitt barn och alla tokigheter hon gör.

Nej! Jag vägrar bli en sur och bitter morsa. Jag ska ge henne kärlek, disciplin. Men jag ska skratta, åh vad jag ska skratta åt alla hennes helt fantastiska upptåg.

Skratta mera, var lyckliga! Det enda barn vill ha är sina föräldrars kärlek och stöd.

Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0