Sista inlägget för denna dagen

Pappa berättade om en drink som han drack i spanien när han var ygnre, la mumba(?) vilket skulle innehålla chokladmjölk och cognac, jag och danne ville pröva detta, men då vi varken hade oboy, kakao eller cognac hemma så prövade jag att använda choko cappucino och whiskey. Och snacka om att det var gott.. danne och jag satt och tittade på solnedgången och pratade och drack dess.. underbart

 

 

mysoys och stol för vi saknar bord

 



du och jag <3

Då man lever i landet lagom, så är det ju totalt förbjudet att ta sig en öl, ett glas vin eller dylikt mitt i veckan, även om det bara är en. Men på helgen, då ska vi dricka in veckans, eller månadens alla dagar, för det är okej. konstigt samhälle. Jag dricker hellre en när jag är sugen än 20 och inte hittar hem.. även om jag skulle vara hemma;)

ciao på er nu ska jag och danne kolla på film, för det kan man efter en drink men inte efter 23 st;)


Kommentarer
Postat av: Sussi

Lumumba är gott som faaan ;)!



Här är receptet:

Varm choklad

4-6 cl Cognac eller Brandy

Toppa med grädde

Garnera med riven choklad



Puss!

2011-05-24 @ 02:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0