LCHF!

Ja, detta har jag testat på nu i två veckor, 3 kg mindre och 10 cm runt midjan har försvunnit. jag har börjat vänja mig vid ägg och bacon på morgonen. konstigt nog så känner man sig pigg och fräsch, inte pluffsig o äcklig, inte alls som efter en pizza. jag har under dessa veckor haft nolltolerans mot potatis, rofrukter, socker mjöl.

MIN erfarenhet av detta har varit att jag håller mig mätt i timmar, måste verkligen räkna timmarma för att komma ihåg att äta, inget sockersug. Man ör inte alls så fokuserad på mat. Har börjat komma på mig själv med att småskratta åt människor i kön som har läsk, kakor, potatis... you name it..

Vet ni föresten att sylt innehåller lika mycket socker som lösgodis?

Lchf i runda slängar går ut på att äta 20 % protein, 5 % kolhydrater, och 75 % fett!! jag vet att fetthalten låter sjuuukt mycket, men faktum är att man kommer upp i den mängden genom att äta creme fraiche, lite vispgrädde i kaffe, i köttet och i smöret som du steker i. Så det är inte så att man äter smörklumpar.

Så som jag äter varje dag nu, det var vad jag kunde unna mig innan, fast då med potatis till.

Vågen och måttbandet ljuger inte vänner. :)

Det goa är, att man behöver inte rakna kalorier, bara hyfsat hålla reda på att det är max 5 g klhd per 100 gram. eller 20 gram per dag.

Detta kanske inte fungerar för er, men hittils har det fungerat bra för mig.Så jag tänkte föra lite veckostatistik över vägning och mätning

ha det bra alla, och önska mig lycka till



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0