irrar....

.."jag irrar hit och dit.. fiske imorgon, hur ska nu detta gå? "

"första gången vi har med Bianca på något sånt här. Måste packa väskan, vad kan man behöva? mat såklart, lite välling och ersättning, ja lite frukt får man med ta, sen kanske hon vill ha lite yoggi(herregud, allt detta kan hon väll inte äta?) "

...."springer runt, extrakläder, får ta ett par mjukisbyxor så hon har det skönt, ja en långarmad body får man ha, solhatten i fall det blir sol, vanlig mössa så hon inte fryser. Irrar, hittar inga strumpor(vem gömmer dom? hittar den ena i lådan, rotar, -ja där var den andra) extra strumpor (vilken tur, kom på att jag köpte nya härom dagen!!)"

"Stirrar rundor, dricker kaffe, funderrar. man får inte glömma något!! JAVISST JA! BLÖJOR!!!!!!!! hur många kan man behöva för att vara borta 09-17? en varannan timme? (skitsamma, tar 10 st fall i fall.. ) "

"-just det, våtservetter.. packar ner.. springer runt, slår tån i dörron (karm-jävel var fan kom du ifrån)"- OH SHIT får inte glömma att koka vatten imorgon, och ta med mig vanligt kallt vatten som jag kan blanda upp det kokta med. kommer hon vara mätt? (packar ner något rån till för säkerhets skull)"

"-solbrillor ska man ha med, och napphållaren, pipmuggen och för tusan en massa plastskedar, tar 10 st ifall något händer med dom andra. "

"måste ut och pausa, gör en kopp äckligt snabbkaffe, tar en stor klunk för att stilla kroppen, bränner tungan, faaan!!"

"går ut på balkongen och tänder en cigg, alldeles för hög låga,  bränner näshåret..."


"- måste ju ta en filt med, så hon kan ligga på marken, och fästa vantarna i jackan, leksaker måste man ha, få ha någon som kluckar och någon som rasslar, någon som vibrerar och något mjukt, snuttekaninen får med följa med så hon kan sova i vagnen. "

"funderar lite, det dåliga samvetet för att jag inte har något parasoll, tänk om hon blir för varm? för kall? för uttråkad?"

"skulle ju behöva duscha, ska ju jobba imorgon kväll, hur ska jag hinna? orka? (ögonen går i kors) nej dom får nog titta på min flottiga uppenbarelse, den där nya stilen jag lagt till mig som kallas mamma"


"springer runt som en yr höna som bygger bo, förbereder så att mesta möljiga ska vara klart till imorgon, vet vad andra säger, jag är oplanerad, ångest, får inte glömma något.. "

"Bianca gnäller till i sin säng, går in och pratar med henne, pussar på henne och får världens vackraste leende, det är DETTA som gör min dag"

Min vanliga oro som mamma, men till syven och sist vet jag att jag gör allt för  vår underbara lilla flicka och hon får all kärlek i världen av oss, och det betyder allt.

MIN FAMILJ<3<3<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0