drömmer mig tillbaka...

Idag har jag varit och handlat på EKO samt storhandlat på Willys. Nu är kyl och frys fylld för många härliga grillningar, dessvärre ekar det i plånkan.. tänk för 10 år sen, vad enkelt allting var, man hade sina 1050, som man kunde roa sig med, ja för mat, kläder, bensin och annat nödvändigt stod ju päronen för.

Oh herregud som man klagade då, att man inte hade mer pengar till ditten och datten.. att mamma skällde på mig för jag använde halva balsamflaskan i ett svep, det kunde jag inte förstå, vadå 25 spänn? det är ju ingenting

Saker och ting går så långsamt, men ändå så fort. Känns som det var igår man hade reben i ena handen, sockerpåsen i den andra på skolans tak.. those were the days.. och så roligt vi hade

Hur blev jag vuxen så fort?

Jag skulle inte byta bort något, herregud, jag har världens finaste rackarunge, lyckligast i världen med min sambo, finaste familjen och dom bästa vännerna. Och visst njuter jag av att vara vuxen. men ibland, bara ibland, tänker man tillbaka

Om jag ändå hade förstått hur klok min mamma var när jag var 13, att det är helt okej att vara barn, stringtrosorna kan vänta och barbie är fortfarande okej att leka med, fast å andra sidan, då hade jag kanske inte varit här där jag är idag

"där är där, där man inte är, här är där, där man är"-5 myror är fler än 4 elefanter, som jag btw ska tvinga Bianca att kolla på när hon blir äldre. TVINGA!!!

Tänker på Bianca, jag hoppas jag kan få henne att växa upp med större självförtroende än mig, eller vad jag hade då, nu är det inget fel på det, förutom när man står och granskar valkar och pormaskarma i spegeln.. men jag inser att jag är helt okej, mer än okej faktiskt. jag är bäst, på att vara jag!!

Tänk, i sommar gifter sig en av min äldsta och bästa kompisar, det är vuxet, ja, jag vet att jag har barn, och det är väl också muxet, men tycker att detta är snäppet större:)

Möhippa och grejer, ska bli så najs, men kan ju inte skriva om den här;)

Måste bara tänka på beach 2011, så att man kommer i den granna tärnklänningen (OMG)

Konstigt, vrckat, osammanhängande inlägg, precis som mig

ciao




Kommentarer
Postat av: Sussi

Det är därför vi älskar dig vännen <3. Och btw så skriver du jäkligt bra. Jag säger bara; skribent eller kåsör! Du jobbar i fel branch fröken Holmqvist ;).

2011-04-27 @ 21:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0