1000 tankar

ja herregud, så mycket olika saker man tänker på i detta läget. rent praktiska saker som barnvagn, spjälsäng, babygym, hur man ska bädda sängen och barnkläder tar upp så mycket tankar att man nästan glömmer att den 29 oktober inte är ett slutdatum utan att det är då det verkligen börjar

Jag tror mycket handlar om förnekelse, det känns skrämmande att mitt liv helt plötsligt ska delas av en pytteliten människa, som kommer lägga all tillit till mig, som är beroende av mig och Danne för att få mat och kärlek. man blir helt enkelt vettskrämd. man funderar på hur i hela världen man ska klara av detta, samtidigt som man i nästa sekund är säker på att man kommer klara det galant, att mina värderingar kommer att hålla och att det faktiskt kommer att bli ett lyckligt och välmående barn.

Jag är en människa som har tendens att skjuta saker ifrån mig, jag skämtar om allt som är jobbigt och folk ser sällan hur psykiskt svårt saker kan vara för mig.

Mina värderingar just nu handlar faktiskt om hur jag behandlar Danne, vill verkligen inte bli som vissa beskriver att dom blivit under graviditet, och jag lyckas rätt så bra, inga konstiga cravings, inget skällande på danne, och ändå känner jag att jag tar så mycket plats. jag har väldigt svårt att förstå att jag inte pallar det fysiska så mycket längre, vill på ren trots möblera om hemma eller bära massa matkassar, för "jag kan själv". som en unge är jag, en trotsig liten unge.

Är så blandad i mina känslor, lycklig och förskräckt över hur kroppen förändras, ena dagen känner jag mig vackrast i världen andra känner jag mig som ett hängbukssvin..

Men, jag kan inte hjälpa att jag längtar ihjäl mig efter detta lilla liv som finns inne i mig. att det finns något så fantastiskt. det är helt ofattbart, jag längtar tills du kommer ut så jag får pussa din lilla näsa. du lilla underbara



Kommentarer
Postat av: pernilla

Ååå sötast!

2010-08-08 @ 13:12:59
URL: http://pernle.blogg.se/
Postat av: elin

Klart du kommer klara det galant bejbi! :) Och glöm inte bort att du har alla dina vänner runtokring dig, (även om några är på tok för långt borta!). Hoppas vi ses i veckan! Puss

2010-08-10 @ 08:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0