Mitt barn, maffiabossen.

Nåja. Det kan väl vara så att jag tycker att du är vackrast och finast i världen.

Jag kan ändå känna att lite TACKSAMHET hade suttit bra från din sida.

Nu har du kommit till en ny fas, av/påklädningsfasen. Du kommer med Din strumpa, tittar uppfodrande på mig, klappar nätt till din fot och säger "koooomma"!

Då hjälper jag ju dig att sätta på den. Sen kommer du med en till. Då sätter jag på den på andra foten. Då sliter du av dig den, tittar med din översittarmin, pekar på din redan strumpbeklädda fot och säger bestämt:
-komma, koooooomma, kom, kom, komma!!!"

Aja. Så. Då får du väl ha dubbel strumpa och nakenfot. Det är inte rätt Stumpan, men du lär dig när du bör äldre. Sen kommer du med koftan.

"komma, kooooomma, koooooooomma"

Well well.. Klart du ska sitta där med dubbelstrumpa, nakenfot och endast en rosa kofta.

Så säger jag:

-"nu är du fin minsann"

Då hämtar du din tshirt. Så jag tar av dig koftan, sätter på tröjan. Då illvrålar du? Meh? Av med tröjan igen. Du pekar på koftan:

-"koooomma"

Så på med koftan

Du pekar på tröjan:

"kom, kooomma"

Jaja, vem är väl jag att döma, sitt du där med nakenfot, dubbelstrumpa, tshirt över koftan. Gör. Du. Det!!

Det är inte så att jag tror att du driver med mig, inte alls. Men jag kan känna att du kör lite överkurs när du nu kommer med byxor och tre strumpor.

-"meh, skrik inte lilla gumman"

-"kooomma"

-"ja men man kan inte ha nakenfot, fem strumpor, kofta över tröja, byxa på huvudet"

-"komma, kom, kom, koooooomma, KOOOOOOMMA"

Inte så att du vinner över mig. Inte alls. Men alltså. Den som sa att man ska vara konsekvent, blev nog inte väckt tre gånger på natten och blir upptvingad kl 6. Det är allt jag säger...

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0