Till när du blir äldre.

Den dagen du föddes, var den konstigaste, bästa, mest surrealistiska upplevelse som jag någonsin haft. Alla tankar som man har haft, redan innan man blev gravid, ändå sen man var liten och lekte mamma, pappa, barn.. Att få se dig, DIG som vi väntat på, du såg inte ut som jag trodde att du skulle göra, men ändå hade du aldrig kunnat se ut på något annat vis. Du Var PERFEKT! Så perfekt. Denna lååånga väntan, sen helt plötsligt var du här.

Det var en obeskrivlig känsla att se, höra, känna på dig första gången, du som är hälften av mig och hälften av din pappa.


Jag lovade mig själv att ta tillvara på varje dag, säga att jag älskar dig. Det har jag hållt.

Du är inte svår att avguda. Dina roliga minspel, sättet du rister i hela kroppen när du kissar, hur du argt säger mamma varenda gång vi försöker få dig att säga pappa, din klåfingrighet, hur du alltid med spelad förvåning drar in en dramatisk suck när du hör att jag kommer hem, dina dansmoves, Hur du varenda gång du ser mig utbrister MAMMA som en trasig bandspelare..

Allt detta njuter jag av. Som jag njuter. Även om du ibland är lite för envis, som både din mamma och pappa. Fast att du ibland tittar på mig som att jag är den konstigaste människan i hela världen, särskilt när jag dansar och sjunger för dig.

Jag längtar efter att följa dig, på vilken väg du än kan tänkas ta. Men samtidigt är jag rädd, rädd för att du ska bli stor, rädd för dagar du kommer bli sviken. Rädd för att livet ska drabba dig. Rädd för olyckor. Jag kommer skydda dig så mycket som jag bara kan, men vissa misstag måste man gå igenom, för att utvecklas.

Om du bara kommer lyssna på en sak jag har att säga, så bör det vara detta;

-lev ditt liv till fullo, behandla människor väl, omge dig med människor som du mår bra tillsammans med, skaffa ett yrke du trivs med, var lyhörd, ta för dig, se till att se det bästa i olika situationer du försätts i. Överanalysera inte. Men framför allt, bli lycklig, skratta varje dag. Detta är det jag önskar för dig. Det som gör dig nöjd och det som får dig att må bra.

Men ännu viktigare regler!!!

Sluta med att;

• bita på alla clementiner i fruktskålen
• slänga ut alla kastruller
• dra bort kablar från sina fästen
• gömma fjärrkontrollen
• riva toapappret i microskopiska bitar
• kasta mat överallt som en hedning
• bita i ljusen
• sätta igång alla plattor på spisen


Kan vi komma överens om detta så kommer dina tonår bli bra mycket roligare.

Kram/ Mamma



Kommentarer
Postat av: Pernilla

Å du är ju bara för go!

2012-01-02 @ 13:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0