Jansson från helvetet!

Jansson.. Jansson... Jävla Jansson.

För att göra jansson, måste man ta fram matberedaren. För att ta fam matberedaren måste man längst in i det där skåpet, det skåpet som Gud uppenbarligen glömde. Sen sätter man in grejerna igen. Inser att man inte fått med allt. Ut igen. Inser igen att allt inte finns... And so on i oändlighet

När man väl hittat allt. DÅ FUNGERAR den INTE!! Man prövar då att byta plats på alla grejer. Går sådär. Alt har liksom sin plats. Tillslut inser man att man inte fört in lock-grejen i maskin-mojängen.

Problem solved.

Tror ni ja!

Trycker ner en potatis. Inser att nertryckaren är kvar i skåpet. In och rota.

-"Men va fan, potatisen rivs INTE?"

-"Jaså? Skärbladet är på fel håll?"

-"men det funkar ju inte att vända"

-"ahh jag tryckte på knappen som backar, det var det P:et stod för"

Trycker ner alla potatisar, fungerar bra, trycket ner löken. Nertryckaren fastnar. Peta och dra, en lökbit in i ögat. Gråter floder. Blir förbannad.

Hacka ansjovis och blandar med potatis och lök. Läser att man ska blanda i grädde och spat..

-"det däringa spadet som jag hällde ut innan"?

Måste lära mig att läsa igenom recept innan jag lagar det.

Häller i lite salt i stället.

Jansson är ingen frestelse, det är en styggelse

Det kanske inte ser ut som en Jansson, det kanske inte smakar som en Jansson. Men det luktar Jansson..



Kommentarer
Postat av: Kikki

Köp skiten färdig i en påse från Lidl!!! Ingen kommer misstänka nåt!

2011-12-23 @ 15:45:59
Postat av: AnnBritt

=D Sorry!! Men jag gapskrattar här....

Den ser jättegod ut.. Verkligen, på riktigt. Eller på sant som min dotter skulle sagt. :) God Jul på Er

2011-12-23 @ 16:37:12
URL: http://detskiralivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0