Alltså, ni är söta, MEN...

Loppan har haft feber, denna natten med:( nu är vi inne på dygn tre.

Så, lite eller nästan obefintlig sömn för mig i natt, vid 2-tiden tog jag in tuttan till vår säng, i hopp om att få sova mer. Näärråå.

Bianca petade mig i näsan, gjorde hittepo-ord till kinder, öga, mun. Som hon då inte lärt sig säga än. Hon ville seriöst att jag skulle sjunga "imse vimse spindel", på natten? Kl 2?

Ajja, vill hon så VILL hon. Oavsett vad klockan är, tydligen. Så där låg jag och sjöng, mitt i natten, tyst, för att inte väcka Danne. Hon låg och sparkades, knuffades, puffades, nös på mig, hostade på mig. Petade mig i ögonen, öronen.. Näsborrarna ska vi inte snacka om. Och som ni kan snarka, far och dotter.

Men inte nog med det. När jag varit på toa, ligger Bianca och Danne, i mitten på sängen. Tätt ihopsurrade och hur söta som helst i och för sig... Men.. Alltså..? Jag då? Var ska en stackars mamma sova?

Jag kan ju inte lägga mig på Dannes sida, det hade ju bara varit konstigt. Och på min sida ligger där kläder, STRATEGISKT placerade för att vara mjukt och skönt under fötterna när man stiger upp. Ja, eller nått. Det är bara fel, helt enkelt.

Så fick ligga på träkanten, stackars mig;)

Funderade på att lägga mig i Biancas säng, men hade väl inte kommit ur den!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0