MINA tankar om religion!!!!!!!!

Klockan 09.45, Bianca har preciiiis somnat, plingar på dörren, försöker bära in Bianca på hennes rum, plingar igen, Bianca vaknar.

Jehovas vittne utanför.
Vill komma in och prata om barnuppfostran. Bianca gallskriker i sovrummet, blev väl rädd när jag ryckte upp henne och skulle lägga in henne i sängen, medan det plingar.

Alla får VERKLIGEN ha vilken religion dom vill, verkligen! Det finns inger rätt eller fel, enligt mig. En persons tro är något privat och fint. Men snälla kom inte till mig och försök pracka på mig den. Min religion är MIN RELIGION!

Hade jag varit intresserad så finns det tusen sätt för mig att ta reda på fakta och fundera över det själv. För religion är ens alldeles egna, för ditt eget välmående och tröst.

Världen hade varit en bra mycket fredligare plats om alla hade fått tro på det dom vill ifred, utan att man ska försöka påverka hit och dit.

Och om det finns något som gör att jag ABSOLUT INTE ens kommer överväga något, så är det att försöka somna om en kinkig, trött bebis i TVÅ timmar. nu är hela hennes dygnsrytm för idag körd. Hon sover fortfarande inte. Kommer vara en rolig dag.

Så detta sa jag till Jehovas;
-"nej tack, jag har inte tid just nu, men visst ska jag kolla era papper"

Detta önskar jag att jag hade sagt;


-"nej tack, just nu är ingen bra tid att diskutera Bibelns syn på barnuppfostran, hör ni att mitt barn gråter hysteriskt därinne? Enda anledningen att jag är med i svenska kyrkan är för att jag vill sponsra lite pengar så man kan hålla igång dom svenska kyrkorna. Sköt du din tro så sköter jag gladeligen min tro helt själv. Förresten så gråter Bianca NU två timmar senare och det är ERT FEL"

 



Kommentarer
Postat av: ▲ Mohammedi Al-debis™

Hejsan! Jag är en 14 årig kille som tecknar och vill bli en känd konstnär i framtiden!

Och jag undrar om du vill hjälpa mig?

- Jag har gjort en video på min senaste teckning:

http://www.youtube.com/watch?v=alalwa_9Sfw



Kan du länka den i din blogg och länka den i din facebook?

Alla som gör det kommer att bli länkade i min blogg framför mina 1200 läsare!

( om du har gjort det, så säg till mig, så jag vet ) Tack tack.



Ha en bra dag!

Videon: http://www.youtube.com/watch?v=alalwa_9Sfw

2011-11-22 @ 20:42:22
URL: http://mohammedialdebis.blogg.se/
Postat av: Amy

håller med fullständigt. Religion är personligt och ska inte bli påprackat av någon annan. Men sen å andra sidan, hade man inte tvingat folk till religion så hade Sverige aldrig blivit kristet :P Men då gjorde man det med våld. Tänk dig jehovas vittnen kommer till din dörr och försöker slå ihjäl dig om du inte joinar dem hahahaha

2011-11-23 @ 10:44:20
URL: http://dawnelydawn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0