Nu är här nästan färdigt och jag är helt färdig

Idag kom pappa hit, han städade undan på balkongen så nu ser där jättefint ut <3 ska bli kul att sätta ut rottingmöblerna vi fått av dannes mamma. funderar även på att lägga träplankor ute, inpregnerade såklart, tror att det blir snyggt och skitet kommer, som pappa sa, trilla ner genom springorna;)

Idag har vi fått hem vårt "nya" vardagsrumsbord, som vi har köpt av dannes jobbarkompis, fint i ek och svarta granitskivor. får ta ett foto sen när jag gjort iordning på det..

annars idag har jag:

- jagat, jagat och jagat Bianca
- städat lite överallt
- städat upp katternas vatten som Bianca välte ut
- städat upp vattnet som jag välte ut, tippade hela Bloffsans nappflaska
- städat upp ägget som jag klatschade på köksgolvet
- knäskurat toagolvet, woho på den, ett redigt fruntimmer. iaf ibland
- lagat mat, hemmagjorda biffar med rödbetor i, potatis, gräddsås och blandande goda grönsaker
- druckit ungefär 48 liter kaffe

Bianca har idag kommit på att:

- kasta leksaker från sin stol är kul
- kattlådor är roligare
- sladdar och eluttag är ännu bättre
- klättra över alla grejer hon hittar, gåstol, sminkbord, vardagsrumsbord, sen fastnar hon gärna på mitten och blir jättearg
- det är roligt att ta ner ALLA skor från skohyllan
- finns där en damtuss så vill hon äta den (hann dock rädda situationen)
- dra ut alla böcker från bokhyllan
- resa sig mot pinnen som är under vardagsrumsbordet
- välta vasar
- krypa fram till tv-bänken och trycka näsa, tunga och händer emot det

älskade barn, älskade busunge.. jag kommer få fullt upp. hon är SÅ nyfiken på allt.

Nu ligger Danne och Bianca i badet, bianca övar sig på att låta som en väckarklocka, eller som en dålig äggaklocka... suck, det är det ljudet jag vaknar till varje morron

Nu blir det till att tömma diskmaskinen, stoppa in en ny, torka ytorna i köket sen förhoppningsvis lite kvalitetstid med danne. saknar han

puss på er alla




Kommentarer
Postat av: Sussi

Vad duktig du är vännen :). Jag förstår att du har fullt upp med lilla Binkis nu när hon börjat att krypa. Allt går väl i 190 kan jag tänka mig. Hahaha.

2011-05-24 @ 02:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0