hemmagjord potatissallad

Detta behöver du:

1.5 kg fast potatis
4 dl creme fraice
1 Philadelphiaost m. vitlök
Inlagd Gurka
Vitlök
Grönsaksbuljong

Gör såhär:
Skala och dela potatisen i halva halvor och koka i välsaltat vatten. Skölj dom komta potatisarna i kallvatten och dela i mindre fyrkanter. Värm upp Philadelphiaost och creme fraiche, tillsätt buljong och vitlök efter smak. Blanda med potatisen. Hacka inlagd gurka och blanda i. låt svalna....Voila!

Låt stå kallt

Smaklig måltid

P.S alla mina recept är egenpåhittade och jag följer sällan kokbok, ibland läser jag ett recept bara för insperation, sen väljer jag ut ingridienser som passar mig


Kommentarer
Postat av: Sussi

Mums!!!

2011-05-12 @ 00:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0