Du och Jag!

Lilla pyre, som jag avgudar dig. Så häftigt att du börjar bli en person, envis (naturligtvis), men jag är så lycklig att du har kommit till oss. Kärleken jag känner till dig, finner inga gränser.


Jag födde dig raring, du kom ifrån mig
Och hela mitt liv ska jag älska just dig
Din hy är så fjunig din kropp är så varm
Jag håller dig nära intill på min arm
Du somnar så nöjd och så trygg vid mitt bröst
Jag nynnar små visor till glädje och tröst
Gyllene hår och ögon så blå
Knubbiga armar och fingrar så små
Din hand i min hand, ditt gurglande skratt
För mig är du lyckan, en värdefull skatt
Du växer var dag, liten blir stor
Jag gläds åt din framgång, jag är ju din mor
Jag räddar från spöken som kommer om natten
Jag vänder din kudde och hämtar dig vatten
Snart springer du lätt på smidiga ben
Och kroppen blir knotig som förr var så len
Du pratar och skrattar och sjunger och gråter
Jag tröstar, förmanar och lyssnar, förlåter
Du frågar om livet och allt runtomkring
Jag svarar på allt och på ingenting
Vad som än händer, det gör detsamma
jag kommer alltid vara, din egen lilla mamma

Pussunge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0